SALGS- OG LEVERINGSBETINGELSER

Engbork.dk ejes og drives af By Engbork

CVR nr. 43 72 91 28
By Engbork
Kindhestegade 2
4700 Næstved
Danmark
Tlf: +45 53 71 47 00 
Email: kundeservice@byengbork.dk

Åbningstider for afhentning & fysisk shop
Mandag 10:00-16:00
Tirsdag 10:00-16:00
Onsdag 10:00-16:00
Torsdag 10:00-16:00
Fredag 8:00-12:00

Disse vilkår og betingelser gælder for køb af varer på engbork.dk til levering i Danmark, Sverige og Tyskland.

Henvendelser pr. mail
Ved henvendelse til vores mail kundeservice@byengbork.dk, kan der forventes en ekspeditionstid på op til 24 timer. 

Føler du dig dårligt behandlet?
Hvis du føler dig dårligt behandlet eller ikke tilfreds med, hvordan vi har håndteret eventuelle hendvendelser eller retursager, kan du skrive til denne mail: kundeservice@byengbork.dk - der vil derefter blive taget ekstra hånd om din sag! 

Bestilling og betaling
engbork.dk er åben 24 timer i døgnet - alle ugens dage og du kan næsten altid foretage et køb på vores webshop. Det kan dog ske, at vi lukker shoppen for vedligeholdelse. Du kan kun foretage onlinekøb, når shoppen er åben og tilgængelig.

For at handle hos engbork.dk skal du være 18 år gammel og har et gyldigt kreditkort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er 18 år, kan du stadig købe varer, hvis du har fået din værges samtykke eller på anden måde har en juridisk ret til at indgå købet.

Du vælger de varer, du vil købe og lægger dem i "indkøbsvognen". Du kan helt op til tidspunktet for ordren redigere indholdet af indkøbskurven og du kan løbende kontrollere indholdet og prisen på varerne. Eventuelle ekstrabetalinger såsom fragt vil først blive beregnet umiddelbart før du er klar til at betale.

Når du er klar til at bestille, skal du klikke på "CHECKOUT", hvorefter du indtaster dit navn, adresse, e-mail, telefonnummer, betalingsmetode og vælger leveringsmetode. 

På engbork.dk kan du betale med følgende kreditkort:

  • VISA/Dankort
  • VISA
  • VISA Electron
  • MasterCard
  • MasterCard Debit

Vi trækker først pengene, når varerne er afsendt eller kommet videre i systemet for afhentning i webshoppen. Evt. kortgebyr, der er forbundet med dit køb, afholder vi.

ViaBill
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din
månedsydelse den 20. i hver måned.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-.
Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.
ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.
Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.
Læs mere her: www.viabill.com/kredit 

Anyday
Ved betaling med Anyday hæver vi den første betaling, når varen afsendes. Derefter betaler du en månedlig ydelse den sidste hverdag i de næste tre måneder. Denne ydelse afhænger af din ordretotal og betalingsplan. Såfremt du betaler alle rater til tiden, er der nul renter og gebyrer. Hvis du returnerer dit køb, vil din aftale med Anyday automatisk ophøre. Læs mere om vilkår for brug af Anyday her: https://da.anyday.io/terms-conditions/shopper.

Prisfejl
Hvis en pris er åbenlys forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen.

VED RETUR
Du kan sende din ordre retur på to måder gennem vores returportal:
(Du finder vores returportal nederst på hjemmesiden)

  • Skriv din BRING pakkekode (Eksempel: BRING-XXXX-XXXX) på pakken og indlever den i nærmeste Bring pakkeshop
  • Download PDF filen fra kvitteringssiden eller din mail. Du kan udskrive returlabelen på en almindelig A4-printer. Herefter sætter du labelen forsvarligt fast på pakken uden at dække tekst og stregkode. Så er du klar til at aflevere pakken til Bring i en pakkeshop eller en pakkeboks

Kampagnetilbud med gave 
Hvis du returnere varer købt med et kampagnetilbud, hvor du har fået en gave, bortfalder retten om gaven er gratis. Gaven vil derfor være til varens fulde pris og blive fratrukket de varer, der bliver returneret. Fx hvis kampagnen tilbyder en gave, hvis man køber 2 styks vare, bortfalder retten til gaven ved returnering. Gaven skal derfor enten sendes med retur eller gavens værdi bliver fratrukket  ved refundering.

Pre-orders
Pre-order betyder man forudbestiller en varer der endnu ikke er kommet på lager. Pre-orders kan ikke bestilles med kampagnekoder, som fx Black Friday, SALE eller andre kampagner.

Kvittering for modtagelse af ordre og ordrebekræftelse
Når du bestiller en vare hos os, vil du modtage en ordrebekræftelse pr mail som bekræftelse på, vi har modtaget din ordre. Der er herved indgået en bindende købsaftale med os. Der kommer ikke en ordrebekræftelse i papirform med i pakken. Vi sender udelukkende alle informationer digitalt pr mail.

Leveringsvilkår:
Du vil modtage en mail/sms, når din bestilling/pakke er på vej, der indeholder informationer, så du kan spore din pakke, på dens vej til pakkeshoppen. Vi sender med BRING, som levere til nærmeste pakkeshop, i forhold til den adresse du har opgivet som leveringsadresse.

Hvis du ikke afhenter din bestilling/pakke inden for 14 dage i pakkeshoppen, har vi har retten til at kræve returomkostninger på 79 kr. Dette gælder også hvis du nægter modtagelsen af pakken. Disse omkostninger ved returfragten vil vi således fratrække ved en kreditering af ordren.

BRING pakkeshop kan omdirigere din pakke hvis pakkeshoppen du har valgt, er fyldt op. De sker i sjældne tilfælde.

Fragtpris (Danmark)
*FRI FRAGT OG NEM RETUR

What´s not to like... Vi har *fri fragt når man køber for over 400 DKK og nem retur. Hvis man shopper under 400 kr. koster forsendelsen 35/64 kr. med BRING. Gælder kun forsendelser i Danmark, hvor du kan vælge levering til pakkeshop eller hjemmelevering. Du vil kunne købe en returlabel på vores returportal, som du kan brug etil at sende din ordre retur. Du har 14 dages fortrydelsesret fra pakken er disponibel i pakkeshoppen, hvor du har bestilt til! 

Det er da nemt - god shoppelyst !!!

Leveringstiden i Danmark er typisk 1-3 hverdage. Alle vores pakker er forsikret og med track & trace-nummer. Ved afsendelse af din pakke vil du modtage tracking-nummer.

Engbork Collect
Hvis du ønsker din pakke hurtigt, kan du med fordel vælge Engbork Collect. Det er selv-hent i Kindhestegade 2, 4700 Næstved. Vi giver dig besked på mail eller sms, når du kan svinge forbi. Vi glæder os til at møde dig. Afhentning er gratis

Fragtpriser (udland)

Fragtpris (Sverige)
* Fast fragt pris på alle pakker: 99 DKK.
(FRAGTFRIT for ordre over 2500 DKK.) 

Fragtpris (Tyskland)
* Fast fragt pris på alle pakker: 99 DKK. 

Fragtpris (Tyrkiet)
* Fast fragt pris på alle pakker: 199 DKK. 

Ved bestilling af varer til udlandet som IKKE fremgår af ovennævnte lande eftersender vi en faktura på fragten, hvis andet ikke er aftalt. Prisen for fragten vil blive udregnet ud fra en dagspris, givet af vores leverandør. Du kan med fordel sende en mail til kundeservice@byengbork.dk for at aftale en fragtpris på den pågældende pakke. 

Vi kan godt tilbagebetale moms fra fx Grønland, mod et administrationsgebyr på 199 DKK. Du skal kontakte kundeservice og høre nærmere - kundeservice@byengbork.dk 

Skønhedsprodukter
Skønhedsprodukter som mascara, cremer, læbestifter og andet personlig pleje tages ikke retur, hvis emballagen er brudt.

14 dages fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti, eller den sidste del.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked på kundeservice@byengbork.dk.

Fortrydelse af en del af købet eller hele købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder hele købet eller en del af dit køb.

Ombytte en vare
Hvis du ønsker ombytte en vare, fx til en anden farve eller størrelse, bedes du bestille en ny og returnere den anden vare i vedlagte pose. Husk at udfylde sedlen, der var med i pakken.

Har du spørgsmål kan du ringe eller skrive til:
+45 53 71 47 00
kundeservice@byengbork.dk

Modtaget forkert vare
Hvis du har modtaget en forkert vare, bedes du kontakte kundeservice pr. mail:
kundeservice@byengbork.dk. Du skal IKKE sende varen retur, før vi har lavet en aftale herom. Vi refunderer ikke fragtomkostninger, hvis du sender varen retur til os uden aftale. 

Returnere en vare
Fra din pakke er disponibel i pakkeshoppen har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Bemærk at det koster 47 DKK at købe returlabel via vores portal

Benyt venligst vores returseddel som er sendt med i posen, da det letter vores sagsbehandling og minimerer behandlingstiden for returneringen. Har du spørgsmål kan du ringe eller skrive til:
Tlf: +45 53 71 47 00
Email: kundeservice@byengbork.dk

Hvis du vælger ikke at benytte vores vedlagte pakkelabel, skal du aflevere pakken i en BRING pakkeshop. Du skal sørge for, at varerne er forsvarligt pakket ind. Du har ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Så vi anbefaler du får en kvittering, det sted du sender pakken fra. Du skal betale omkostningerne ved tilbagelevering af varerne, når du fortryder. Det koster 47 DKK at købe en label via vores returportal.

Du kan altid trace dit pakkenummer via BRING.dk, hvis du er i tvivl om vi har modtaget din returpakke.

Har du fået en refunderings-notifikation omkring, du er berettiget til at få dine penge retur, kan der gå 4-5 bankdage, før du kan se dem på din konto.

Bemærk: Vi modtager ikke pakker sendt COD eller med DAO.

Du kan miste dit købs beløb, helt eller delvist. Det sker, hvis produktet er forringet, fordi:

  • Du har faktisk taget varen i brug
  • Det er blevet beskadiget, mens du var ansvarlig for det
  • Du har håndteret varer på anden måde end var nødvendig for at du kan bestemme egenskaber og kvalitet

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Du kan aflevere din returpakke, indeholdende en udfyldt returseddel, på webshoppen på Kindhestegade 2, 4700 Næstved. Vær venligst opmærksom på, at vi ingen af disse steder udbetaler penge for de varer du kommer retur med. Returpakkerne kommer igennem vores returservice-system og pengene bliver refunderet på det betalingskort, som er benyttet ved købet. Der kan i øjeblikket være en ekspeditionstid på op til 14 dage.

- Ved returnering af en varer,  som viser sig at være fejlfri, hæfter kunde selv for returfragten på varen. Dette er uanset om kunde har gjort sig gældende for fri leveringsfragt eller ej. 

Ved 3for2 gælder følgende regler:
Ved retur (inden for 14 dage) ophører tilbuddet om en gratis vare og der udbetales procentvis, alt efter hvad man returnerer. Man kan ikke ombytte en af de 3 varer, til en ny vare.

Ved lykkehjul gælder følgende regler:
-Der kan kun tilknyttes én kode pr. e-mail
-Ved brug af koden skal der købes for minimum 500,-
-Ved brug af lykkehjul giver du samtykke til at vi kan bruge dine oplysninger til at sende dig nyhedsbreve. 
- Koden til lykkehjulet er unikt lavet til dig, og derfor kan den ikke gives ud til andre profiler. 
-Ved returnering af varer efter brug af lykkehjulet, ophører koden og kan ikke tages i brug længere. 

Tilbagebetaling af købsbeløbet 
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Har du benyttet VISA dankort, VISA debit eller Master Card, kan der gå op til en måned, før pengene er retur på din konto.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den. 

Reklamation - hvis der er noget galt med produktet
Dit køb er af omfattet af købeloven. Det betyder, at du som forbruger har 24 måneders reklamationsret, at du enten kan have en defekt vare repareret eller ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal kontakte os pr. mail vedrørende din reklamation. Vi sender enten et nyt produkt eller aftaler, hvordan du ønsker sagen afsluttet. Vi sender derefter en returseddel eller returpose til dig. Hvis du selv sender din pakke med din reklamation retur, står du selv for fragtomkostningen.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er forårsaget af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal kontakte os inden "rimelig tid"
Du skal altid skrive en mail til os og reklamere inden "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt og senest 2 måneder efter, at manglen er opdaget. Du kan klage ved at kontakte os via e-mail til: kundeservice@byengbork.dk. Afhængigt af den konkrete situation, vil du modtage yderligere instruktioner.

Når du returnerer varen, bedes du samtidigt så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Brug venligst vores returseddel, det letter vores sagsbehandling og minimerer behandlingstiden for klagen.

Ved begrundet klage refunderer vi rimelige fragtomkostninger
Hvis klagen er berettiget, refunderer vi dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen tilbage til os. Ellers skal du afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger for returnering af varen efter undersøgelsen. Husk at varen altid skal være i god emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har ansvaret for pakken / varer op til vores modtagelse. Så behold postkvittering og tracking-nummer. Bemærk Vi modtager ikke pakker sendt COD eller lignende.

Der er i Januar 2016 vedtaget ny lovgivning ift. forbrugerklageloven. I tilfælde af reklamation eller andet vil vi altid hjælpe. I tilfælde at parterne ikke kan blive enig henviser vi til EU kommisionens hjemmeside - Online Dispute Resolution http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Privatliv
For at handle hos engbork.dk skal du oplyse mindst:

  • Navn
  • Adresse
  • E-mail-adresse
  • Telefon / mobilnummer

Ovenstående data er lagret med oplysninger om de emner, du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, som oplysningerne vedrører, se. Bogføringsloven § 10, hvorefter oplysningerne slettes. Har du oprette et login for at kunne foretage selvbetjening i shoppen, kan dine personlige oplysninger ikke slettes, medmindre du beder os om at gøre det.

Personoplysningerne registreres hos By Engbork

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne, og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på www.engbork.dk er Birgitte Bremholm Persson.

Oplysninger bliver ikke videregivet eller solgt til tredjepart, bortset fra i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Offentliggørelse i en sådan situation ville være i overensstemmelse med den til enhver tid gældende lovgivning om privatlivets fred. Som kunde har du ret til at få adgang til vores registreringsdata om dig og du kan gøre indsigelse mod registrering i henhold til reglerne i denne lov om behandling af personoplysninger og spørgsmål vedrørende denne skal rettes til: bir@byengbork.dk

Cookies
Ved at benytte engbork.dk, accepterer du, at vi kan bruge cookies. En cookie er en lille datafil, som vi lægger på din computer for at holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende din computer. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus. Lov og værneting køb af varer på engbork.dk er underlagt dansk ret og lovgivning. Enhver tvist afgøres ved de danske domstole. 

Tekst og billeder
Billeder, grafik, logoer, tekster, ikoner og video på engbork.dk tilhører engbork.dk eller engbork.dks leverandører og må ikke kopieres. Hvis man ønsker at bruge noget af vores materiale, skal man indhente godkendelse herom via kundeservice@byengbork.dk

Nyhedsbrev
Ved at tilmelde dig vores nyhedsbrev under kundeinformation, siger du ja til vi må sende dig nyhedsbrev og andre relevante mails, til den mailadresse du har opgivet. Du kan til hver en tid afmelde nyhedsbrevet.

Gaveindpakning
Hvis du returnere en vare, købt til gave og har tilvalgt indpakning, får du ikke penge retur for indpakningen.

Gavekort
Ønsker du at få udbetalt et elektronisk gavekort vil det mefølge et gebyr på
29 DKK af gavekortets pris

Gavekortet har en gyldighed på 3 år, som er gældende fra den dato, gavekortet er udstedt

Kampagner med rabatkoder eller gavekort (kampagnegavekort)
Har du modtaget et gavekort (kampagnegavekort), gavekode og anden form for kampagnetilbud, kan du kun benytte det én gang, hvis ikke andet er angivet på den givne kampagne. Man kan ikke benytte flere kampagnekoder på samme ordre. Rabatkoder kan ikke bruges til at købe i forvejen nedsatte varer (tilbud/udsalg) eller på gavekort. Det er ikke muligt at anvende en rabatkode efter købet er gennemført, så husk at tjekke om beløbet er trukket fra, før du fortsætter din betaling. Rabatkoder virker ikke med tilbagevirkende kraft på tidligere ordre. Bemærk der kan være en beløbsgrænse, der minimum skal købes for, for at kunne benytte en rabatkode, gavekort (kampagnegavekort). Dette vil fremgå i selve opslaget eller i den mail, du har modtaget herom.

Kampagner og nedsatte varer
Vi har ikke prisgaranti på vores nedsatte/kampagne-varer.

Sikkerhed
For at sikre os at alle varer bliver behandlet forsvarligt har vi installeret overvågning over vores pakkeborde. Vi kan dermed til enhver tid se hvad der bliver pakket til kunderne. Dette hjælper os med at holde styr på at vi følger vores procedure for at varerne bliver rigtigt og forsvarligt sendt afsted til jer. Vi kan til enhver tid tjekke hvad der bliver modtaget retur, hvis der skulle være usikkerhed om hvad der var kommet retur. 

Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kundeservice kundeservice@byengbork.dk


Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 06.08.2020

Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende (du kan kopiere teksten og sende pr. mail til os))

Til:
engbork.dk
Kindhestegade 2
4700 Næstved
kundeservice@byengbork.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________
Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Søg i vores online shop